FüleViki 2012.09.25. 18:54

Almaszüret

almas_1348590852.jpg_1740x1240

Miután sokadszori nekifutásra sikerült feltöltenem, elmesélem röviden a kép történetét. Először is volt nálunk egy szilvaszüret (vagy inkább szüretecske, tekintve, hogy mindössze 1 fáról kellett leszednünk az amúgy nem kevés termést). Szóval, ezen a szüreten megjelent Ancsika, az én kedves kis barátnőm egy gyönyörű piros székely ruhában, és én készítettem róla egy fotót, amint a nagy fonott szilváskosarat fogja. Innen jött az ötlet, hogy ezt a mozdulatot a következő képemen is megörökítsem. Persze, a kosarat tartó nőalak az én munkámom idősebb Ancsinánál, és a ruhája is más. Szilva helyett pedig almákat ábrázoltam, mivel úgy gondoltam, hogy ezeknek a kontúrja talán könnyebben felismerhető, és kevésbé pepecselős munka megrajzolni őket. Mielőtt nekiálltam volna, egy szőlőszüreten is részt vettem, ami további ihletforrásként szolgált. Aztán elkezdtem dolgozni a képen. Ritkán mondom ezt, de nagy munka volt elkészíteni. Még ritkábban mondom, de untam a végére. 70x100-as méret, mostanában csak a Gyöngyök képem volt ekkora, de az egy festmény, úgyhogy nem kellett vele ennyit vesződnöm. Idegtépő volt, mert úgy éreztem, fikarcnyit sem haladok. Hiába dolgoztam rajta minden nap, volt, hogy órákig, a kép nem akart elkészülni. Az áttörést az utolsó este jelentette. Végre valahára elkészült az összes alak, és azok a ... fák is megkapták a lombkoronájukat, úgyhogy jöhetett a háttér, valamint az előtér kidolgozása. Onnantól ismét öröm volt a munka, mert végre láttam a végét! Felkerült az aláírás, és datáltam is, ami eddig nem volt szokásom. Elmúlt 10 óra, kb kifolyt a szemem, de úgy gondoltam, azért is lefotózom. Felragasztottam a falra, mert a miniszobám padlóján nem volt elég hely. A telefonos kép katasztrófa lett. Elkértem Biától a fényképező gépét, aminek lemerült az aksija. Kaptam egy kisebb dührohamot, de aztán megnyugodtam, feltettem a gépet töltőre, és lefeküdtem aludni. Másnap reggel jobban szemügyre vettem, és nagyon üresnek találtam a hátteret. Újra előkerült a filc és a tus, és ott a falon megrajzoltam a fotón alig látszó kis házakat ill. Még kevésbé látszó fákat. Így már jobban tetszett, tehát lefotóztam, feltöltöttem, és most itt van. Jó nézegetést kívánok hozzá! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fuleviki.blog.hu/api/trackback/id/tr94802646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása