FüleViki 2012.09.07. 11:57

Erdő mélyéhez

Na szóval, ehhez a képhez még tartozom egy elemzéssel. Nagyjából egy éve készült kollázs-grafika, 70x100as méret. Fekete kartonra ragasztottam fel a fákat, egyszerű fénymásoló/pauszpapírból, és tűfilccel rajzoltam fel a vonalakat. Ez a kép jelenleg nincs a birtokomban, egy szerződés értelmében idén októberig a zalaegerszegi kormányablak épületében található. Egy pályázat kapcsán került oda, ahol ugyan díjat nem nyertem, de egy évig nézegetheti a falon az, aki oda téved (nyilván a szerencsétlennek pont az a legfőbb vágya, hogy a mindig gördülékeny ügyintézésen túl az én munkámban gyönyörködjön). Na, de soha nem lehet tudni!

Szóval, annak ellenére, hogy kormányablak pályázaton többet nem biztos, hogy indulok, örülök, hogy ez a kép elkészült, mert bár elég komor, nekem mégis az egyik kedvencem. A kiírás szerint a megye jellegzetességeit kellett valahogy bemutatnom, és zalaiként azonnal az erdőkhöz és a  Hévízi tó jellegzetes épületeihez nyúltam. És nem, nem azért kopaszak a fák és hegyesek a formák, mert pszichológiailag padlón vagyok, hanem mert 1.: ez egy varázslatos erdő, ahol az apró manócskák élnek kis fapalotákban, és épp tél van, amikor nincsenek levelek 2.: nem volt időm leveleket készíteni, mert 1 napom volt a leadási határidőig 3.: ötletem sem volt, hogyan tudnék úgy leveleket készíteni, hogy ne takarják el az én aprólékosan kidolgozott ágacskáimat. Úgy tudom, a kilátszó gyökerekre is van valami pszichoblabla, de nem, ezek nem azért látszanak, hanem azért, mert szerintem jól néznek ki, és marha üres/aránytalan lenne a kép, ha nem lennének ilyenek.

A kedvencem a képen, ahogy az erdő egyre sötétedik, mintha egy ösvényen besétálhatnánk a sűrűbe (ahol a manókirály lakik). Itt látszik is, hogy a fák sötétebbek - ez a pauszpapír. Az első fák fénymásolópapírból készültek. Egy kicsit beljebb 2 réteg pauszpapírt ragasztottam egymásra, leghátul pedig csak egyet, így az alatt látszik át leginkább a fekete karton. Ezen kívül a jobb szélen látszik, hogy a háttérben van egy falu- az is pauszpapír. Keretet nem tettem rá, csak egy plexilemezt, ami mint utólag felfedeztem, egy jó hosszú vonalban meg van karcolódva. Nem olyan feltűnő, de örülök, hogy így is eladták teljes áron... Na mindegy, ebből is tanultam, azóta nagyon alaposan megvizsgálom ezeket a dolgokat, mielőtt megveszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://fuleviki.blog.hu/api/trackback/id/tr614760970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása